КАФЕДРА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ І ЗМІСТУ ОСВІТИ





#Дискусійний простір «Нова українська школа: рухаємось разом» #Тема для обговорення: «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища» (16-20 жовтня 2023 року) Відеозвіт кафедри

20 жовт. 2023
#Дискусійний простір «Нова українська школа: рухаємось разом». Відеозвіт кафедри

 

З 16 по 20 жовтня 2023 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» щоденно потужно проводилися дискусійні простори «Нова українська школа: рухаємось разом» // Трек 2. «Базове предметне навчання: поступ вчителя та учня» // Тема для обговорення: «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища» для вчителів всіх освітніх галузей Нової української школи.

Учасниками дискусійних просторів були:

# учителі закладів загальної середньої освіти Одещини, які навчають учнів 5-6-х класів;
# учителі пілотних закладів загальної середньої освіти Одещини, які навчають учнів 7-х класів;
#  директори закладів загальної середньої освіти;
#  заступники директорів закладів загальної середньої освіти;
#  директори і консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

Мета дискусійного простору: науково-методичний супровід реалізації освітньої реформи у закладах загальної середньої освіти Одеської області.

#    КООРДИНАТОР РОБОТИ  «Дискусійного простору» – регіональний координатор Нової української школи Левчишена Оксана Михайлівна, проректор з науково-педагогічної та методичної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», регіональний тренер НУШ, кандидат історичних наук.

#    МОДЕРАТОРАМИ  виступили  координатори освітніх галузей Нової української школи.

#    СПІКЕРАМИ заходів  були науково-педагогічні працівники КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», учителі-практики пілотних закладів загальної середньої освіти Одещини, а також автори модельних програм.

 

===============================================

Мовно-літературна освітня галузь (іноземні мови)

16 жовтня 2023 року  вчителі мовно-літературної освітньої галузі (іноземні мови) стали учасниками дискусійного простору, в межах роботи якого обговорювалась тема «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища».

Модератор  Юрченко Тетяна Валеріївна.

        Під час дискусійного простору спікери:

*   Юрченко Тетяна Валеріївна (тренер НУШ, методист НМЛ мовно-літературної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради») провела інтерактивну вправу для учасників простору "Асоціативне коло" Освітня траєкторія вчителя та учня.

*   Береснєва Наталя Володимирівна (координатор мовно-літературної галузі (іноземні мови), тренер НУШ, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради») ознайомила присутніх простору з темою "Взаємодія вчителя та учня: сінхронний та асінхронний поступ".

*   Юрченко Тетяна Валеріївна провела "Мозковий штурм" Взаємна освітня  траєкторія та взаємодія вчителя та учня на уроці: виклики та можливості.

Учасники освітнього простору обмінялися думками, враженнями, наробками та корисними посиланнями на матеріали з досвіду роботи вчителів Одещини на онлайн-дошці Padlet.

===============================================

Інформативна освітня галузь

17 жовтня 2023 року  вчителі інформатичної освітньої галузі Одещини стали учасниками дискусійного простору, в межах роботи якого обговорювалась тема «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища». У цьому просторі брали участь понад 24 вчителя Одеської області.

       Модераторар заходу Наталя Чебаненко, координатор інформатичної освітньої галузі, тренер НУШ,  методист НМЛ природничо-математичної, інформатичної та  STEM-освіти  кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

      Спікерами заходу були:

*   Наталія Морзе, співавторка модельних навчальних програм з інформатики для НУШ (5–6 та 7–9 класи), а також кількох поколінь підручників з інформатики для початкової, середньої і старшої школи, член-кореспондентка Національної академії педагогічних наук України, професорка Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка педагогічних наук, заслужений працівник освіти України, міжнародна експертка з цифрових навичок та цифрового навчання Європейської навчальної фундації European Training Foundation (м. Київ);

*   Ольга Барна, співавторка модельних навчальних програм з інформатики для НУШ (5–6 та 7–9 класи), а також кількох поколінь підручників з інформатики для початкової, середньої і старшої школи, кандидатка педагогічних наук, доцент Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, учитель/викладач-методист вищої категорії, заслужений працівник освіти України (Тернопільська область);

*   Наталя Чебаненко, методист НМЛ природничо-математичної, інформатичної та  STEM-освіти  кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», координатор інформатичної освітньої галузі, тренер НУШ.

На просторі відбувалися дискусії, обмін думками, рефлексія та мотивація перспективи.  Зацікавлення та конструктивне обговорення викликало актуальне питання:

Особливості модельної програми з інформатики для 7-9 класів Нової української школи за модельною програмою Морзе Н. В., Барна О. В.

Чекаємо наступних зустрічей у колі однодумців! З вірою у Перемогу!

===============================================

Природнича освітня галузь

18 жовтня 2023 року вчителі природничих дисциплін Одещини стали учасниками дискусійного простору, в межах роботи якого обговорювалась тема «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища».

Модераторами заходу були працівники кафедри методики викладання та змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»:

*   Ятвецька Лариса Іванівна, старший викладач (координатор природничої освітньої галузі, тренер НУШ);
*   Немерцалов Володимир Володимирович, завідувач НМЛ природничо-математичної, інформатичної та STEM-освіти (тренер НУШ);
*   Тертична Юлія Олексіївна, методист НМЛ природничо-математичної, інформатичної та STEM-освіти (тренер НУШ).

        #    Під час дискусійного простору спікери:

Ятвецька Л. І. ознайомила присутніх простору з темою «Освітнє середовище: поле впливів на  формування особистості»,

–  Немерцалов В. В. та Тертична Ю. О. провели інтерактивні вправи для учасників простору в Mentimeter та Learningapps.

#    До уваги присутніх був представлений цікавий досвід вчителів-практиків, тренерів НУШ:

*   Нікульшина Наталія Володимирівна (вчителька приватного підприємстваОдеський ЗЗСО “Майбуття””, тренер НУШ) поділилася своїми напрацюваннями з теми «Освітнє середовище НУШ: сприяння самореалізації учня».

*   Адабаш Світлана Петрівна та  Іванова Світлана Володимирівна (вчителі Чорноморського ліцею № 6 Чорноморської МР, тренери НУШ) презентували власний досвід з проблеми «Ресурси освітнього середовища та їх вплив на досягнення очікуваних результатів освітнього процесу».

Учасники заходу емоційно реагували на те, що відбувалося на зустрічі та позитивно оцінили її зміст. З матеріалами цього дискусійного простору, а також попередніх дискусійних просторів можна ознайомитися на дошках Padlet:

https://uk.padlet.com/nemertsalov/2022-y1uzod0ovchzrg73,     https://uk.padlet.com/nemertsalov/2023-7hv373w6vu3t

Учасники дискусійного простору також долучилися до МЕРЕЖЕВОЇ СПІЛЬНОТИ ВЧИТЕЛІВ природничої освітньої галузі Нової української школи (https://t.me/+rhUMZzsFetcwMTgy), яка охоплює на разі біля 200 учасників.

Чекаємо наступних зустрічей у колі однодумців! З вірою у Перемогу! Все буде Україна!

===============================================

Мовно-літературна освітня галузь (українська мова та література, зарубіжна література)

18 жовтня 2023 року  ми продовжили роботу – віртуальну зустріч з нашими вчителями-словесниками, на якій були присутні біля 90 вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, в межах роботи якого обговорювалась тема «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища».

Модератор:  Світлана Свінтковська, координатор мовно-літературної освітньої галузі, тренер НУШ, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти, методист вищої категорії НМЛ мовно-літературної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

Учитель – це скрипаль дитячих сердець:

як поведе смичком, таку мелодію й почув..

*   Спікер  Світлана Свінтковська відзначила, що сьогодні дискусійний простір незвичайний і не як усі попередні, бо відбувся на базі ЗЗСО «Авангардівська гімназія» Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області. Гімназія молода, нова, вражає усім: і зовнішнім виглядом, і вчителями, і учнями. Існує з 2016 року. Керує закладом Марченко Ганна Анатоліївна. У наш час важливо забезпечити для всіх дітей рівний доступ до освіти, налагодити якісний освітній процес, тому індивідуальні освітні траєкторії зараз набувають особливого значення. Справжній педагог повинен працювати на майбутнє, випереджати свій час.  Його має хвилювати не лише окрема індивідуальність, а світ людей. Завдяки цьому педагогічна професія стає творчою місією. Місія педагога – це не лише його власні інтереси, мотиви, плани. Він є посередником між дітьми та системою ідей, традиціями, культурою свого народу і людства. Його обов’язок – виховувати гідних людей, здатних примножувати здобутки людської цивілізації. Головна мета НУШ – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті.

       Саме ці актуальні питання стали центром уваги  дискусійного простору.

*   Анна Крамар, учителька української мови та літератури, зарубіжної літератури ЗЗСО «Авангардівська гімназія» поділилася своїм досвідом роботи у 5 класі за темою «Зворотній зв’язок у використанні інтерактивних матеріалів для узагальнення вивченого на уроках української мови та інтегрованого курсу літератур». Розповіла про інтерактиви на уроках мови та літератури, а також про використання різноманітних онлайн платформ для створення інтерактивних завдань (ігри, вікторини, кросворди, випадкове колесо, сортування та інші). У підсумках виступу було проведено 4 інтерактивних гри на представлених платформах: Сортування “Групи слів за значенням”, Співвідношення “Синоніми”, Сортування “Казки. Народні та літературні”, Знайти пару “Казки”.

*   Олександра Скидан, учителька української мови та літератури вищої категорії ЗЗСО “Авангардівська гімназія” ознайомила колег з організацією акмеологічного простору на уроках української мови в 6-му класі. Запропонувала  використовувати для створення акмеологічного простору багато методів: ментальну карту, кола Вена, створення сенкану, асоціативного куща, хмарки слів, анаграми, кубування.

*   До обговорення запропонованих тем долучилися слухачки простору п. Марія Михайлюк, учителька української мови та літератури Одеського ліцею № 67 Одеської міської ради, а також п. Надія Герасімчук, учителька української мови та літератури Одеської гімназії № 26 Одеської міської ради, які поділилися досвідом роботи щодо компетентнісного підходу у вивченні української мови та літератури, а також створення індивідуальної освітньої траєкторії учня.

Шкільна мовно-літературна освіта органічно вливається в інноваційний простір, що передбачає переорієнтацію мислення як педагога, так і учня з традиційних підходів до нових, сучасних технологій оволодіння мовою та літературою.

Працюємо далі, навчаємось, саморозвиваємось, мислимо критично, ділимося досвідом…

Сучасна освіта – майбутнє вільної України!!!

Разом – до ПЕРЕМОГИ!  Дякуємо всім, хто долучився до сьогоднішнього заходу!

===============================================

Математична освітня галузь

19 жовтня 2023 року  вчителі  математичної освітньої галузі Одещини стали учасниками дискусійного простору. До співпраці та плідної взаємодії було залучено біля 30 педагогів математичної освітньої галузі Одещини.

 

*   Модератор Потьомкіна Вікторія Юріївна, тренер НУШ математичної освітньої галузі, методист НМЛ природничо-математичної, інформатичної та STEM-освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

      Спікерами заходу були:

*   Школьний Олександр Володимирович, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри методики навчання математики УДУ імені Михайла Драгоманова;

*   методисти НМЛ природничо-математичної, інформатичної та  STEM-освіти  кафедри методики викладання і змісту освіти  Потьомкіна Вікторія Юріївна та Грабован Ольга Олегівна.   

       Зацікавлення та конструктивну дискусію викликало:

  • продовження обговорення досвіду вчителів математики стосовно  впровадження реформи НУШ з математики у класах атаптаційного циклу(5-6клас);
  • Методичні особливості модельної програми з математики для 7-9 класів та підручника з математики для 7 класу, автори Василишин М. С., Миляник А. І., Працьовитий М. В., Простакова Ю. С., Школьний О. В.

Межі Дискусійних просторів «Нова українська школа: рухаємось разом» надають вчителям  можливість активно спілкуватися, креативно співпрацювати та разом знаходити сили та мотивацію для втілення нових технологій, підходів та ідей.

Чекаємо наступних зустрічей у колі однодумців! 

З вірою у Перемогу! Все буде Україна!

===============================================

Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь & Фізична культура

19 жовтня 2023 року. Жовтневий дискусійний простір об’єднав вчителів соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі та фізичної культури, в межах роботи якого обговорювалась тема «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища».

       Модератори:

*   Кононенко Лариса Михайлівна, координатор соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі, тренер НУШ, завідувачка НМЛ суспільно-гуманітарної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»;
*   Онищук Світлана Олександрівна, координатор освітньої галузі фізична культура, тренер НУШ,  методист НМЛ суспільно-гуманітарної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», кандидат педагогічних наук.

       Координатори галузей провели:

  • Мотиваційну вправу “Середовище & Ресурс”;
  • Нетворкінг-простір педагогів НУШ: досвід колег, ідеї, лайфхаки (наша дошка Padlet).:

Створили віртуальне освітнє середовище за допомогою онлайн ресурсу – дошки Рadlet. За посиланням   https://padlet.com/lariko18/padlet-y6pzsa31sgyslq0j  вчителі доєдналися до ресурсу та в дистанційному форматі опрацювали матеріали.

Запрошуємо усіх охочих доєднуватися до дошки Рadlet. Маємо надію, що матеріал, запропонований у віртуальному середовищі стане вам у нагоді!

До нових зустрічей у різних форматах змішаного навчання в нашій Академії!  Разом до Перемоги!

===============================================

Мистецька освітня галузь & Технологічна освітня галузь

19 жовтня 2023 року  на дискусійному просторі вчителі мистецької та  технологічної освітньої галузі обговорювали тему «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища». До співпраці та плідної взаємодії були залучені 46 педагогів Одещини.

      Модератори:

*   Дерябіна Світлана Василівна, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», координатор мистецької освітньої галузі, тренер НУШ;
*   Нікітенко Регіна Іванівна, методист кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», тренер технологічної освітньої галузі НУШ.

             В ХОДІ ДИСКУСІЇ ВИСВІТЛЮВАЛИСЯ  НАСТУПНІ ПИТАНЯ:

*   «Екологічні індикатори освітнього простору: проєкція взаємодії» спікер Левчишена Оксана Михайлівна (проректор з науково-педагогічної та методичної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», регіональний тренер НУШ, кандидат історичних наук). Учасники розглянули екологічні індикатори освітнього простору в контекті взаємодії, які можуть бути використані для оцінки впливу освітнього середовища стійкості екологічних цінностей та практичної взаємодії в освітньому процесі.

*   «Трансформація освітнього середовища: ключові зміни і тенденції»  –  спікер  Нікітенко Регіна Іванівна. Цікавою темою для дискусії стало обговорення щодо ключових змін та тенденцій, які впливають на трансформацію освітнього середовища.

*   «Мистецько - освітня проєкція: поступ вчителя та учня»  –  спікер Дерябіна Світлана Василівна. Акцентували увагу на  можливості стратегічного руху як вчителя, так і учня :  професійний розвиток, академічні та професійні цілі, саморозвиток та самопроєктування.

*   «Фокус проєкції: вчитель мистецтва — керівник закладу» –  спікер Тодорова Марія Георгіївна (директор закладу освіти, учитель образотворчого мистецтва Задунаївського ліцею з початковою школою та гімназією Арцизької міської ради Одеської області). Представлено досвід та проєкцію вчителя з образотворчого мистецтва та керівника ЗО: досягненні спільних цілей (учні , вчителі, батьки), відкритість /комунікація/ успішна партнерська взаємодія, управління фінансовими/матеріальними ресурсами ЗО, професійне зростання(особисте, вчителя, колективу), стратегічне планування, ціннісний аспект.

*   «Фокус проєкції: вчитель — учні — дорослі» –  спікер Нані Світлана Миколаївна (учитель образотворчого мистецтва та КЗО "Опорний заклад освіти" Слобідський ліцей"). Фокус проєкції: взаємодія, взаємопідтримка, творчість/художня комунікація, комунікативно-екологічний простір, сприйняття цілісної /ціннісної/світоглядної картини світу.

Учасники дискусійного простору пройшли опитування щодо досвіду роботи в 5 класах НУШ та мали можливість познайомитися з матеріалами попередніх дискусійних просторів, отримали запрошення долучитися до другого обласного практико-орієнтованого воркшопу «Вest of the best»для вчителів практиків» (http://surl.li/gmtil), який відбудеться 25 жовтня 2023 року

Учасники освітнього простору обмінялися думками, враженнями, наробками та корисними посиланнями на матеріали з досвіду роботи вчителів Одещини на онлайн-дошці Padlet  https://padlet.com/svetlanaderyabina123/padlet-6ros7fkvpbadcr9k

Зустрічі вчителів в межах Дискусійного простору «Нова українська школа: рухаємось разом» надали можливість активно спілкуватися, співпрацювати та разом знаходити сили та мотивацію для втілення нових ідей, технологій, підходів до роботи в умовах воєнного стану.

Чекаємо наступних зустрічей!  З вірою у Перемогу!

===============================================

Громадянська та історична освітня галузь

20 жовтня 2023 року  відбулася зустріч педагогів громадянської та історичної освітньої галузі в форматі дискусійного простору «Нова українська школа: рухаємось разом».

*   Модератор  Яроменко Вікторія Іванівна, координатор громадянської та історичної освітньої галузі.

     Спікерами заходу стали:

*   Яроменко Вікторія Іванівна, методист науково-методичної лабораторії соціально-гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», координатор громадянської та історичної освітньої галузі, тренер НУШ;
*   Гмиря Таміла Володимирівна, учителька історії Теплодарського ліцею імені О. П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

Для обговорення була представлена тема «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища». Під час заходу увагу учасників було акцентовано на загальних характеристиках сучасного освітнього середовища та можливостях його ефективного використання для всіх учасників освітнього процесу.

Педагоги  мали нагоду оцінити можливості освітнього середовища закладу освіти як простору для творення траєкторії особистісного поступу  вчителя та учня. Вони зазначили, що саме в таких умовах можливе досягнення успіхів у професійній діяльності та задоволенні запитів учнівської спільноти.

До уваги присутніх був представлений досвід Теплодарського ліцею імені О. П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Заклад освіти – простір зростання вчителя та учнів» у творенні  безбар’єрного освітнього середовища для своїх учнів.

 Під час рефлексії освітяни зазначили, що  саме через обмін досвідом, вибудовуючи емоційні зв’язки, учні та вчителі створюють більш якісні взаємовідносини.

Активність педагогів громадянської та історичної освітньої галузі в межах Дискусійних просторів «Нова українська школа: «Рухаємося разом» надають можливість співпрацювати та разом знаходити сили та мотивацію для втілення нових технологій, підходів та ідей.

З вірою у Перемогу! Все буде Україна!

===============================================

 

 

 

Відеозвіт кафедри #Дискусійний  простір «Нова українська школа: рухаємось разом».

#Трек 2. «Базове предметне навчання: поступ вчителя та учня».  #Тема для обговорення: «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція освітнього середовища» (16-20 жовтня 2023 року)

 

 

 

 





Новини


29 лист. 2024
Науково-практична консультація (семінар) «Предметно-методичний супровід учнівських олімпіад з математики: стратегії трансформації задачного матеріалу»
Науково-практична консультація (семінар) «Предметно-методичний супровід учнівських олімпіад з математики: стратегії трансформації задачного матеріалу»

29 лист. 2024
#Практичний_інтенсив_Ресурси_стратегії_практики. НМЛ природничо-математичної, інформатичної та STEM-освіти
#Практичний_інтенсив_Ресурси_стратегії_практики. НМЛ природничо-математичної, інформатичної та STEM-освіти

22 лист. 2024
Дискусійний простір «Нова українська школа: рухаємось разом». Мовно-літературна освітня галузь (українська мова та література, зарубіжна література)
Дискусійний простір «Нова українська школа: рухаємось разом». Мовно-літературна освітня галузь (українська мова та література, зарубіжна література)

Всі новини